Browsing Father Fernando's Reflection

We walk by faith, not by sight. / Caminemos por fe, no por lo que vemos. (October 2, 2022)

Today’s theme comes from St. Paul (2 Corinthians 5:7). While this verse is not part of today’s scheduled readings, it really sums up the message of today’s Gospel. We believe in God’s plan for us even though we don’t see the big picture. We live our lives in continuous service to the Lord knowing that we will be rewarded with eternal life in Him.

In general, humans are a curious bunch. We want to know, to understand, to see how we get from A to B to C. When bad things happen, we look for cause and effect. “What did I do to deserve this?” “Why me?” Even when good things happen, we often rationalize them. “I graduated with honors because I studied hard.” “I did well in the race because I trained for months.” We like to see the big picture and plan or react accordingly. Our faith in God requires us to let go of the idea that we are in control. We believe that God’s hand will guide us according to His plan.

As people of faith, we put our trust in the Lord. We acknowledge that we cannot see, plan, or orchestrate everything in our lives. We must look outside ourselves to our loving God. He is our Father, the One who cherishes us above all others. Our faith allows us to be His servants and to do His work on earth until He calls us home.


The Mini Message
If we truly have faith in the Lord, even if only the size of a mustard seed, we do not have to find a reason or explanation for everything in this life. God is our strength and our light; He will guide us out of the darkness.


El tema de hoy viene de San Pablo, (2 de Corintios 5:7). Si bien este versículo no forma parte de las lecturas programadas para hoy, realmente resume el mensaje del evangelio de hoy. Creemos en el plan de Dios para nosotros, aunque no veamos el panorama completo. Vivimos nuestras vidas en servicio continuo al Señor  sabiendo que seremos recompensados con la vida  eterna en Él.

En general, los humanos somos un grupo curioso. Queremos saber, entender y ver cómo pasamos de la A a la B y a la C. Cuando suceden cosas malas, buscamos causa y efecto. “¿Qué hice para merecer esto?” “¿Por qué a mí?” Incluso, cuando suceden cosas buenas, a menudo las racionalizamos. “Me gradué con honores porque estudié mucho.” “Me fue bien en la carrera porque 
entrené durante meses.” Nos gusta ver el panorama general y planificar o reaccionar de acuerdo a eso. Nuestra fe en Dios requiere que dejemos de lado la idea de que tenemos el control. Creemos que la mano de Dios nos guiará de acuerdo a Su plan.

Como personas de fe, ponemos nuestra confianza en el Señor. Reconocemos que no podemos ver, planificar u organizar todo en nuestras vidas. Debemos mirar fuera de nosotros mismos a nuestro Dios amoroso. Él es nuestro Padre, el que nos cuida por encima de todos los demás. Nuestra fe nos permite ser Sus siervos y hacer Su trabajo en la tierra hasta que Él nos llame a casa.

El Mini Mensaje
Si realmente tenemos fe en el Señor, aunque sea del tamaño de un grano de mostaza, no tenemos que encontrar una razón o explicación para todo en esta vida. Dios es nuestra fortaleza y nuestra luz; Él nos guiará fuera de la oscuridad.

Subscribe

RSS Feed

Archive


Access all blogs

Subscribe to all of our blogs