Browsing Father Fernando's Reflection

Pray Persistently. Pray for Others. / Ora con persistencia. Ora por los demás.

FATHER FERNANDO’S REFLECTION
July 24 | 17th Sunday in Ordinary Time
Pray Persistently. Pray for Others.

There are some people who devote their lives to prayer. Monks and many religious people spend most of their day in supplication to the Lord on behalf of others. Many people pray together, humbly asking for God’s grace, and that is very good.

In today’s gospel, Jesus teaches us how to pray. First, we must pray persistently, communing with God again and again. Then we must pray for and with one another - the more people praying, the louder the voice. As we accept the prayers of others for our needs, so must we be willing to pray for the needs of others. And finally, we must recognize that God will always respond to our prayers, though not necessarily in the way we want. Our prayers are answered in accordance to our heavenly Father’s plan.
Jesus tells us in today’s gospel that those who are persistent will be given what they need. He gives us the words to pray, not just for ourselves but for one another: “Our father…give us this day...as we forgive…”. And He promises that those who ask shall receive.

Mini Message:

If a little prayer does a little good, then a lot of prayer will do a lot of good. Pray persistently and pray for one another. God will answer according to His plan.


Reflexiones del Padre Fernando
17 de julio | 17º Domingo del Tiempo Ordinario
Ora con persistencia. Ora por los demás.

Hay algunas personas que dedican su vida a la oración. Los monjes y muchas personas religiosas pasan la mayor parte del día suplicando al Señor en nombre de los demás. Muchas 
personas rezan juntas, pidiendo humildemente la gracia de Dios, y eso es muy bueno.

En el evangelio de hoy, Jesús nos enseña cómo orar. Primero, debemos orar persistentemente, en comunión con Dios una y otra vez. Luego, debemos orar unos por otros; mientras más personas oren, más fuerte será la voz. Al aceptar las oraciones que los demás hacen por nuestras necesidades, debemos estar dispuestos a orar por las nece-sidades de los demás. Y 
finalmente, debemos reconocer que Dios siempre responderá a nuestras oraciones, aunque no necesariamente de la manera que nosotros queremos. Nuestras oraciones son contestadas de acuerdo al plan de nuestro Padre Celestial.

Jesús nos dice en el evangelio de hoy que aquellos que son 
persistentes recibirán lo que necesitan. Él nos da las palabras para orar, no sólo por nostros mismos, sino por los demás: 
“Padre nuestro...danos hoy...como nosotros perdonamos…” Y Él nos promete que los que pidan recibirán.

El Mini Mensaje:
Si una pequeña oración hace bien, entonces, muchas oraciones harán un gran bien. Oren persis-tentemente y oren unos por otros. Dios responderá de acuerdo a Su plan.

Subscribe

RSS Feed

Archive


Access all blogs

Subscribe to all of our blogs